Nieuwe ondernemersvereniging voor het Stadshart

Lelystad Stadshart
Lelystad Stadshart
Foto: Koopzondagen

Tien jaar geleden werd in de regionale media gemeld dat het Stadshart weer een ondernemersvereniging zou krijgen. In januari 2014 had de ondernemersvereniging Groene Carré zich opgeheven na een conflict met de gemeente Lelystad. Echter de ondernemers hadden behoefte aan een nieuwe vereniging. Dit had op dat moment opgeleverd dat er een intensievere samenwerking tussen gemeente en vereniging en subsidie zou komen.

Tien jaar later
Op 18 maart 2024 zal de lancering van LelyStadsHart, een nieuwe ondernemersvereniging voor het Stadshart Lelystad, plaatsvinden in het Agora Theater. Er zijn 5 ondernemers van het Stadshart die samen besloten dat er een nieuwe vereniging moet komen.

Ondertussen heeft de vereniging een persbericht laten verspreiden, waarin is aangegeven dat de vereniging LelyStadsHart bruist van energie en dat de eerste stappen ondertussen al gezet zijn. Welke stappen dit zijn, wordt pas op 18 maart bekendgemaakt.

Tijdens de lancering zullen ook veel andere zaken bekend worden gemaakt. Hierbij kan men denken aan vertegenwoordiging richting de gemeente, gezamenlijke inkoop, de voortgang van eerder gemaakte plannen.

Tevens zal men duidelijkheid geven over de samenwerking met de gemeente en met de verschillende communicatiebureaus, zoals Re-publiek, Response en Contrast aan bod. Tenslotte zal de werkwijze van de vereniging besproken worden, waarbij ‘totale transparantie’ van groot belang zal zijn.

Lidmaatschap en initiatiefnemers
Volgens het Persbericht zijn er in het verleden initiatieven gestart, die niet allemaal even succesvol waren. Om LelyStadsHart tot een succes te maken, kunnen de ondernemers het eerste jaar gratis lid worden, zodat men kan zien wat het is.

Tevens is het eerste jaar nodig voor de vereniging om zich te bewijzen. In de groep van initiatiefnemers zitten Tom Broers (onder meer eigenaar van The Wizards), Claire van den Ham (Leonardo Hotel Lelystad), Irene van Dissel (WE Fashion), Ahmed Al Aradi (Chiba Clothing) en Barry Porsius (City Marketing Lelystad).

(Bronnen: Omroep Flevoland, Flevopost, lelystad.nieuws.nl)

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen