Succesvolle afsluiting ‘Ken je gast traject’

Camping
Camping
Foto: Pixabay

Verschillende Flevolandse ondernemers in de toerisme- en recreatiesector hebben in de afgelopen maanden het ‘Ken je gast traject’ gevolgd. Hierbij ging het over de toepassing van de Leefstijlvinder. Met deze tool krijgt men inzicht in 7 verschillende leefstijlen die laten zien waar mensen in hun vrije tijd of op vakantie behoefte aan hebben. Door de tool kunnen ondernemers zorgen voor een nog mooiere ervaring voor hun gasten.

Leefstijlvinder
Het ‘Ken je gast traject’ is opgezet door samenwerking van 10 provincies – onder meer Flevoland – en het onderzoeksbureau MarketResponse. Volgens gedeputeerde Harold Hofstra kunnen de recreatieve ondernemers aan de slag met de data van de Leefstijlvinder.

Zo worden ze geholpen met de bedrijfsvoering en marketingvraagstukken. Men kan de eigen data invullen, zodat men specifiek de eigen bezoekers analyseren om daarop specifiek te kunnen reageren.

Wensen en behoeften gasten
Volgens de gedeputeerde is het goed te horen dat de deelnemers vol enthousiasme het toeristische seizoen ingaan en meteen aan de slag kunnen met de opgedane informatie. Zo kreeg men informatie over de wensen en behoeften van de eigen gasten.

Met de informatie kan men gericht inspelen op onder meer productontwikkeling en daarmee de beste vrijetijds- of vakantie-ervaring aan te kunnen bieden. Daarnaast is er genoeg informatie gevonden over waar de klanten vandaan komen.

Tevens is de informatie achterhaald om te zien waar potentiële klanten wonen, zodat men extra promotie kan maken. Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd heeft de ondernemers begeleid. Om het traject af te sluiten, was er eind maart een laatste terugkomdag.

Het ‘Ken je gast traject’ was een initiatief van provincie Flevoland. Geïnteresseerde ondernemers en natuurlijk de inwoners van de provincie, kunnen nog meer informatie vinden op de site van Visit Flevoland .

(Bronnen: Provincie Flevoland, Visit Flevoland)

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen