Nieuwe doeken voor ‘We love Lelystad’

Foto: Bedrijfskring Lelystad

City Marketing Lelystad is begin januari de campagne ‘We love Lelystad’ gestart. Dit gebeurde als antwoord op een artikel in de Telegraaf met de zeer negatieve kop ‘Zelfs foeilelijk Lelystad in trek door huizengekte’. De landelijke krant schreef het artikel over de oververhitte woningmarkt.

Schoon genoeg
Het komt vaker voor dat Lelystad compleet ten onrechte wordt weggezet als een plaats waar je echt niet wilt wonen. Lelystad als hoofdstad van de provincie Flevoland. Vele inwoners van Lelystad zijn dit spuugzat en gingen in tegen het artikel.

De grote stroom aan reacties heeft City Marketing Lelystad (CML) doen besluiten de campagne ‘We love Lelystad’ op poten te zetten. Met de campagne krijgen de Lelystedelingen de kans om aan te geven waarom het zo goed wonen is in Lelystad.

Donatie
CML is sinds 2021 onafhankelijk en heeft geen financiële steun meer van de gemeente. Maar zet zich wel met hart en ziel in voor de gemeente en is initiatiefnemer van de campagne. Tevens wordt de coördinatie van de campagne kosteloos door CML voor haar rekening genomen.

Daarom is een crowdfundingsactie gestart om ‘We love Lelystad’ landelijk uit te rollen. Er is al geld binnengekomen, maar nog niet genoeg. Elke inwoner en ondernemer van Lelystad kan aan de campagne doneren via de site. De campagne wordt gesteund door Bedrijfskring Lelystad.

Nieuwe doeken
Deze week zal City Marketing Lelystad nieuwe doeken plaatsen voor de campagne. Op deze doeken kan men de opmerkingen (‘quotes’) van de Lelystedelingen kunnen lezen, die de liefde voor de stad in woorden uitdrukken.

In eerste instantie hebben er op meerdere invalswegen doeken gestaan met de tekst ‘Foei! Telegraaf’. Maar deze acht doeken worden de komende week vervangen door doeken met nieuwe ‘liefdesbetuigingen’.

De doeken kan men vinden bij de rotonde bij Batavia Stad, de ingang van de stad bij de afslag Larserdreef naar Oostranddreef, bij de rotonde van de VOC-garage in Bataviahaven en bij de rotonde aan de Larserdreef en Westerdreef.

(Bronnen: Bedrijfskring, City Marketing Flevoland, Omroep Flevoland) 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen